Copyright 2017 - webdesigned by sakosk

Η Yoga και το Tai chi επιφέρουν μείωση της αρτηριακής πίεσης στα ηλικιωμένα άτομα όσο και τα φάρμακα

Η Yoga και το Tai chi είναι δύο τρόποι άσκησης που έχουν ρίζες στην ανατολή (Ινδία και Kίνα αντίστοιχα) και είναι προσιτές για κάθε ηλικιακή ομάδα. Μελέτες έχουν δείξει ότι βελτιώνουν τη μέτρηση οστικής πυκνότητας, την ισορροπία και τoν κίνδυνο καταγμάτων.

Πρόσφατα ανακοινώθηκε στο American College of Sports Medicine μια μετα-ανάλυση 28 μελετών όπου ελεγχόταν η επίδραση του Tai chi στην αρτηριακή πίεση. Συνολικά 1296 άτομα ακολούθησαν άσκηση με Tai chi ενώ 919 άτομα αποτελούσαν την ομάδα ελέγχου. Η μέση ηλικία ήταν 62,1 έτη, η μέση αρχική συστολική αρτηριακή πίεση ήταν 135,5 mmHg και η μέση διαστολική 80,5 mmHg. Τα άτομα κατά μέσο όρο παρακολουθήθηκαν 20,6 εβδ ενώ έκαναν Tai chi 3 φορές την εβδομάδα από 1 ώρα. Διαπιστώθηκε μείωση της συστολικής πίεσης κατά 6 mmHg και της διαστολικής κατά 3 mmHg όσο δηλαδή προκαλεί συνήθως και η πρώτης γραμμής αντυπερτασική αγωγή. Η μείωση της αρτηριακή πίεσης ήταν τόσο μεγαλύτερη όσο συχνότερα γινόταν η άσκηση.
Τόσο το Tai chi όσο και η Yoga χαρακτηρίζονται από χαμηλής έντασης φυσική δραστηριότητα και δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στις αναπνοές και στη χαλάρωση. Πιστεύεται ότι η πτώση της πιέσεως οφείλεται στη μείωση του άγχους και στη βελτίωση του ελέγχου του αυτόνομου νευρικού συστήματος.
Από τη μελέτη αυτή είναι ξεκάθαρο ότι δεν χρειάζεται κάποιος να είναι υπεραθλητής, ότι τα άτομα κάθε ηλικιακής ομάδας μπορούν να ασκούνται και ότι δεν χρειάζεται κάποιος να κάνει έντονη άσκηση ώστε να έχει καρδιαγγειακό όφελος.
American College of Sports Medicine (ACSM) 2016 Annual Meeting: Abstract 288. Presented June 1, 2016. Dr Pescatello, Mr Wu, and Dr Herrick

Νικόλαος Βάλβης Ενδοκρινολόγος Διαβητολόγος στην περιοχή της Λάρισας.

Βρίσκεστε ΕΔΩ:

f t g m